Kunstmaand Ameland - VVV Ameland

Kunstmaand Ameland

Vertoeven in de bijzondere wereld van een waddeneiland en genieten van kunst, dat kan in november op Ameland!

In november exposeren verschillende professionele kunstenaars hun werk in de inspirerende eilander omgeving; een internationaal gezelschap van kunstenaars uit o.a. Scandinavië, Duitsland en Nederland. Hun werk is te bezichtigen op ongeveer dertig locaties, verspreid over het hele eiland. In een natuurlijke setting van helder en zonnig of soms mystiek en mistig waddenweer, is het dwalen en genieten van de getoonde kunst op het eiland!

Kunstmaand Ameland

Bureweg 2
9163 KE, Nes

Thema Kunstmaand 2024

Onbegrensd

Zonder einde
Zonder grenzen
Zonder beperkingen

Bruna’s werk bestaat uit een opvallend beeld dat in een lege vlakte drijft. „Juist door het traditionele perspectief te laten vallen, was ik opeens in staat alles te doen wat ik wilde”, zei hij. „Als ik in een tekening geen ruimte hoefde te creëren, kon ik alles, was ik onbegrensd.”

Een vorm van onbegrensd is de vele mogelijkheden en keuzes die ons worden geboden.
Welke keuze maak jij als kunstenaar?
Laat jij ons meenemen in de wereld van kunst met onbegrensde mogelijkheden?

Are there limits?

Deelnemende Kunstenaars

Beelden, schilderijen, glaskunst, fotografie, multi-media, keramiek… Zowel nationale als internationale kunstenaars zijn vertegenwoordigd tijdens Kunstmaand Ameland.
Daarnaast is er ruimte voor Amelander amateurkunstenaars.

Nieuwsgierig welke kunstenaars in 2024 tijdens de Kunstmaand op Ameland exposeren?

Kijk dan hier

Kunstlocaties

De 'expositieruimtes' zijn o.a. kerken, diverse galeries, musea, het gemeentehuis en kampeerboerderijen, maar ook het landschap dient als decor.

Alle exposities die in het kader van De Kunstmaand op Ameland plaatsvinden zijn van dinsdag tot en met zondag geopend, een aantal locaties zijn ook op maandag te bezoeken.

Wil je weten waar alle locaties zijn?
Koop dan het programmaboekje (beschikbaar vanaf eind oktober 2024)

Proefroute Ameland

Met de ProefRoute geniet je nog meer van de Kunstmaand op Ameland! Doe jij dit jaar ook mee met deze culinaire tour? De ProefRoute is het hoogtepunt tijdens Kunstmaand Ameland!

Maak tijdens de Kunstmaand een tour langs gerenommeerde Amelander restaurants en geniet van verfijnde hapjes met bijpassende wijn. Ontdek het vakmanschap van de deelnemende koks. De koks werken met (h)eerlijke Amelander producten van eigen bodem. De wijnen zijn zorgvuldig geselecteerd door Wijnen van Egbert.

Meer info volgt in oktober 2024.

Culturele programma

Onmisbaar tijdens Kunstmaand Ameland is het cultureleprogramma. Ook dit jaar zal er weer een gevarieerd aanbod zijn. Medio augustus 2024 hopen wij de eerste namen te kunnen publiceren. Houd daarom onze website goed in de gaten!

Avondconcerten

Onmisbaar tijdens Kunstmaand Ameland is het avondprogramma.  Bekijk het voorlopige programma

Tijdens de Kunstmaand in november worden diverse workshops georganiseerd.

Rondleidingen

Ga in november mee op kunstroutewandeling of kunstroutefietstocht en hoor onderweg over de dorpen en de kunstwerken op locatie.

Filmavonden

Tijdens de Kunstmaand worden er wekelijks mooie, indrukwekkende films getoond tijdens de filmavonden. Het programma volgt!

Literaire avonden

Kom jij deze Kunstmaand ook naar één van de inspirerende literaire avonden? Bekijk het voorlopige programma

Overige

Ook vinden er in november vele concerten plaats van Amelander koren en muziekgroepen. Kijk hier voor een overzicht

Kunstmaandagenda

Een bijzonder aandenken aan de Kunstmaand is de inmiddels bekende kunstmaandagenda die tevens dient als catalogus waarin van iedere deelnemende kunstenaar werk is afgebeeld.

Deze kijk-, lees- en naslagagenda is leuk voor jezelf, maar ook erg leuk om cadeau te geven! Bestel hem vanaf eind oktober 2024 gemakkelijk en snel in onze webshop! Of haal hem in november bij één van onze winkels op Ameland!