Dag van het Wad - VVV Ameland

Dag van het Wad 2024

In 2024 is het vijftien jaar geleden dat UNESCO het mooie & unieke Waddengebied uitriep tot Werelderfgoed. Tradititegetrouw vieren we dit op de laatste zaterdag van juni tijdens de Dag van het Wad.

Op zaterdag 29 juni staan we stil bij hoe bijzonder dit gebied is door te ontbijten op een wel héél bijzondere plek: de dijk,
Want: geen verjaardag zonder verjaardagsontbijt.

Proef de Wadden - ontbijt op de dijk
Vier de verjaardag van Waddenzee Werelderfgoed en geniet van het állermooiste uitzicht ter wereld met een uniek ontbijt op de Waddendijk. Uitkijkend over het wad geniet je van een tafel vol lokale producten. We nemen je mee in een verhaal over Waddenzee Werelderfgoed. Wat maakt de Waddenzee zo bijzonder dat het deze status heeft? Wat betekent het? En wat is het belang van de Waddenzee op wereldschaal?

Het ontbijt start om 8:00 uur en duurt tot uiterlijk 10:00 uur. Na het ontbijt kun je met een gids het gebied rond de dijk verkennen en laten we je zien hoe bijzonder de waddennatuur is.

Vier je met ons mee? Koop dan nu je tickets.

Waddenvereniging
Lezers van het magazine Wadden ontvangen 20% korting op tickets met gebruik van de speciale code uit de rubriek Geniet Wad van de laatste editie. Ben je lid van de Waddenvereniging en wil je gebruik maken van de kortingscode? Neem contact op via 0519-546546 of mail naar info@vvvameland.nl

Kledingadvies
De activiteit vindt ‘s ochtends plaats. Bekijk van tevoren het weerbericht en neem genoeg (warme) kleding mee. Tijdens het tweede gedeelte van het programma ga je op pad om het wad te ontdekken. Trek dus niet je nieuwste schoenen aan, maar ga voor een outdooralternatief. Bij slecht weer verplaatst het programma zich naar een binnenlocatie. Het ontbijt zal dan ook binnen plaatsvinden.

Het ontbijt wordt verzorgd door Eeterij Tante A'n.

Dag van het Wad 2024

Tickets Dag van het Wad